Po które orzechy warto sięgać

Jedną z bardziej zdrowych przekąsek są orzechy. Dostarczają one szeregu witamin i minerałów, a wielość ich rodzajów sprawia, że każdy ma szansę znaleźć te wpisujące się idealnie w indywidualne preferencje smakowe. Orzechy można jeść solo, ale są także świetnym dodatkiem do jogurtu. Można dodawać je do ciast, ciasteczek, a także samodzielnie przygotowywanych zdrowych batonów. Po jakie orzechy warto sięgać?

Jakie właściwości mają orzechy ziemne?

Jeśli chodzi o orzechy ziemne, to dostarczają one przede wszystkim bardzo dużo witamin z grupy B. Są także doskonałym źródłem kwasu foliowego, który szczególnie potrzebny jest kobietom planującym ciążę. Jego obecność jest bowiem niezbędna, aby u rozwijającego się w łonie matki płodu prawidłowo ukształtował się układ nerwowy. Regularnie jedząc orzechy ziemne, ułatwiamy sobie walkę ze złym cholesterolem. Wszystko za sprawą zawartego w nich kwasu arachidowego oraz linolenowego.

Czy warto wprowadzić do swojej diety orzechy nerkowca?

Orzechy nerkowca to dobry wybór dla tych, którzy zagrożeni są rozwojem anemii bądź choroba ta już się u nich pojawiła. Zawierają one bowiem bardzo dużo cennego żelaza. To także źródło:

-magnezu;

-cynku;

-miedzi.

Zawartość tych pierwiastków sprawia, że orzechy nerkowca są odpowiednie dla kobiet, które chcą cieszyć się skórą i paznokciami w idealnym stanie.

Jakie właściwości mają orzechy laskowe?

Orzechy laskowe zaliczane są do jednych z popularniejszych wśród Polaków. Pod tym względem dorównują orzechom włoskim, które również bardzo chętnie spożywamy. Są niezwykle smaczne. Lubimy je zarówno solo, jak i chętnie dodajemy je do deserów. Dostarczają dużej ilości błonnika, co sprawia, że bardzo korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego. Są sycące, co sprawia, że nie jesteśmy w stanie jednorazowo zjeść ich zbyt dużo. Są świetnym źródłem przeciwutleniaczy. Z tego powodu świetnie chronią przed działaniem wolnych rodników. Sięgając po nie, można być pewnym, że organizm otrzyma solidną porcję wapnia, magnezu, cynku oraz manganu.